Mår illa

Frös ni i era tjocka dunjackor i morse?
Undrar hemlösa gör detsamma... i sina slitna jeansjackor..
om de ens har det..



Idag kom livets ord in till oss på jobbet.
De undrade om vi ville vara med och skänka kläder eller dyl. till deras insamling.
Skulle ha ett event för hemlösa nästa lördag.
Dela ut kläder, mat, böcker och massa annat som folk/företag ville skänka.
Men på mitt jobb slänger vi hellre en jacka med hål i fickan, än ger den till en som inte har råd att köpa den själv. 
På mitt jobb blir det närmligen för mycket jobb med att lägga undan sånna saker,
och sen tar det på tok för mycket plats att spara det. 
Vad är det för hjärtlösa människor som lever i vår värld egentligen?? 
Nu vet jag att det absolut inte bara är vi som gör så här, 
men det kändes så enormt hemskt att stå och säga det till han som bad oss om sponsring...
lite hjälp, som vi eg hur lätt som helst kunde bidra med..
Det var ungefär så dagen började...

Sen avslutades den med att jag gav en kund 50% på allt han köpte
Tänkte vara snäll och han hade köpt så mycket.
I morgon börjar ju den egentliga rean.
I min iver att glädja honom glömmer jag att fråga om han vill köpa strumpor
(påminner vi dom inte om det, ger vi bort ett par)
Och vet ni vad gubbröven säger??
"hahah... nu skötte du inte ditt jobb!! Hit med ett par strumpor med"
Tur för honom att jag inte hade ett gevär.


Nu ska jag ta ett bubbelbad och sen sova
Tuff dag i morgon.

Puss






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0