Polisjakt


Igår när jag gick hem från stan och nästan var hemma hos oss hör jag plolissirener.
Massa sirener
Bilar kör av vägen för att släppa fram dem,
gångare kastar sig åt sidan, in i buskage
och cyklister tvärbromsar så de faller över styrena
Det är kaos.
Poliserna
kör upp mot vår gata,
gör en u-sväng och kör sen tillbaka ner på Mc-Donalds
Jag står och tittar efter dem allt medan ljudet av blåljus försvinner bort...
När jag en minut senare går över vår lilla gata
blir jag nästan påkörd av en polispikébuss, sirener på och dragna vapen
Jag slänger mig åt sidan för att inte hamna i deras skjutvinkel.
Ser hur de sladdar in på en cykelväg och det blir tyst igen.
Springer hem till Jonas och Ida som lagat palt.
Sedan dess har det varit knäpptyst!
Vad var det som hände?? 
Kanske var det en massmördare som rymt,
men varför står det inget om det i dagens tidning??





Apropå poliser så är jag överlycklig över en förlovning!!
Grattis!! :)






Puss





 

Kommentarer
Postat av: Ida

Tack älskade vännen!! =))) Jag är också helt överlycklig och om en stund ska vi kila ned på stan och titta efter ringar.. Detaljerna från gårdagen finns nu att läsa om i bloggen..hihi...



Konstigt med ett sån polisuppdåd, men spännande måste jag ju som polis säga!! Något dåligt utryckande dock om flera personer och cyklister nästan blev prejade av vägen.. Men så är de väldigt "kör-kåta" i Sthm och Uppsala - så det kanske helt enkelt inte var någonting... :/ Men om jag hör nåt, så lovar jag att säga till... ;)



Puss på dig!

2008-10-02 @ 15:36:19
URL: http://idawennergrund.blogg.se/
Postat av: Sara P

Hm, poliser det har jag inte sett på år och dar tror jag... Här finns det inga iaf. Vi bor i ett laglöst land. Kram

2008-10-02 @ 15:44:08
URL: http://sarapson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0