Diettips.


Nu när sommaren börjar lida mot en mysig höst
så är det dags för mig att tänka på formen.
Som alla sensomrar.
Varför lär man sig aldrig att man går upp i vikt
av glass, godis och kladdkakor??
För en månad sedan tänkte jag samma sak och
skaffade satskort.
Har jag varit fär än?
Nej.
Trots att de ringer stup i ett och pikar mig så
kommer jag bara inte iväg.
Men idag så ska jag iaf. ÄTA nyttigt och
försöka komma iväg till gymet i morgonbitti.
Innan jobbet.. eh..

Är ju tjej och har så varit rätt länge,
vilket innebär att jag är extremt påläst vad
gäller dieter och viktminskning.
Här är lite tips.

Ät mycket av:
Sallad
Tonfisk i vatten
Keso

Låt bli:
Godis
Kladdkaka
Cola
Glass
Ben&Jerry
Brownies
Jobba med funktionsnedsatta barn
Ha en skål med godis framme på soffbordet
när det är måndagmorgon och ditt "nya liv" ska börja

Gör:
Träna
Ät mindre
Drick vatten

Hoppas du lärt dig något
Detta har tagit mig 26 år att komma på..
och fortfarande glömmer jag det ibland :)






Puss puss




Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha mitt nya liv börjar också i dag! Som vanligt på måndagarna....haha;) hoppas det är bra med dig. Kram

2010-08-09 @ 07:55:07
URL: http://havshorisont.blogg.se/
Postat av: Ida

Hahaha...fasen vad svårt det ska vara å lära sig dessa saker!! Jag satsar på efter USA-resan och då jäklar.. ;)

Pöss

2010-08-09 @ 22:39:33
URL: http://idawennergrund.blogg.se/
Postat av: ida

Hahaha! Jag älskar dig! haha

2010-08-10 @ 21:07:44
Postat av: Sara P

Eller ät massvis av gott såsom brie, grädde, ägg, smörstekt, kött, fisk mm och undvik kolhydraterna ;)

Kram på dig!

2010-08-11 @ 16:51:32
URL: http://lchfmedmera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0