Stockholmare


Jag tror att jag börjar anpassa mig ganska bra till
Sthlmlivet.
Jag är lååångt ifrån en sthlmare, kommer verkligen aldrig
sjunka så lågt :)

Vad jag behöver träna lite mer på är:

-Skillnaden på röd och grön linje.
När var det man skulle byta på slussen/t-centralen?

-Vad Bajshamra, ollonbergen och analvik heter på riktigt



Att det det går sjukt mycket tid till att sitta på pendel/tvärbana/buss/t-bana

Det jag insett/lärt mig är:

att kunna läsa
metro på vägen till jobbet, så när den nu har sommaruppehåll
blir jag lite irriterad.

att man inte får gå mot strömmen på centralen, det gör mig tokig,
så länge det inte är jag själv som gör det..

Att vänta på tbanan 4 min är riktigt frustrerande,
för att inte tala om när det står tvåsiffrigt..

50 min pendling till jobbet är rätt lite ändå.

2 mil säger mig ingenting längre..

Att tvätta händerna så fort man kommer innanför dörren är en självklarhet

Att få en etta motsvarande min i lkpg här är en omöjlighet.

Söder är verkligen galet fint.
Men det som finns där är ännu finare ♥

Nu ska jag ut och segla i skärgården!

Hoppas ni har en underbar dag!
Puss puss




Kommentarer
Postat av: Johan

Nu har jag hittat hit....bara så du vet..mohahaha ;)

2010-07-17 @ 18:36:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0